Dunia Commercial Diver



Akibat kesibukan melampau dan beberapa masaalah teknikal yang tidak dapat dielakan menyebabkan aku tidak dapat mengupdate Blog melayu menyelam untuk hidup ini selama beberapa minggu,Sejuta kemaafan dipohonkan kepada follower2 yang setia menanti dan sesekali mengskodeng ke blog aku untuk meninjau sama ada aku dah update atau belum.
Demi mengisi kekosongan ruang yang ada aku cuba untuk menulis juga....

Kali ini aku tak nak cerita kisah menyelam...setiap entri dah citer pasal menyelam,kali ini aku nak citer pasal aktiviti-aktiviti yang kulakukan dimasa lapang jika aku tidak berada dilaut...

Pertama sekali aku pasti akan meluangkan lebih banyak masa dengan keluarga ku kerana keluarga adalah sumber inspirasi.

PhotobucketGambar hiasan....


Oleh kerana aku ni jenis manusia yang tak reti duk diam jadi aku sentiasa merancang dan buat aktiviti `yang mengembirakan bagi aku',kalau orang lain tu aku tak pasti pulak mereka gembira ke tidak buat aktiviti-aktiviti yang aku buat sebab tu aku guna ayat "yang mengembirakan bagi aku".

PhotobucketSewaktu acara Abseiling turun dari Menara Kuala Lumpur sempena Larian Menara KL awal 2009


PhotobucketSewaktu acara Abseiling turun dari Menara Kuala Lumpur sempena Larian Menara KL awal 2009 perjalanan turun ini mengambil masa lebih kurang 10 ke 15 minit,banyak syookk ooo


Setiap minggu aktiviti ku berubah-ubah.Pada hari ahad aku akan buat aktiviti rock climbing bersama rakan-rakan atau kadang-kadang disertai ahli keluargaku.

Photobucket
Diatas tebing batu diKg.Wira Damai Gombak.

rock climbSedang berehat dipertengahan batu sebelum sampai keatas


Photobucket"Layan Tali....."


PhotobucketMelatih anak yang masih kecil dengan aktiviti lasak bapanya supaya bila besar tak suka membuang masa dengan melepak sahaja


Pada hari sabtu atau ahad diminggu yang lain aku akan masuk hutan dengan Motor Scrambler ku
PhotobucketBerehat sekejap dalam hutan di Kajang semasa aktiviti motorsikal lasakk


PhotobucketMy Favourite


Acara kayuh lasak adalah acara tradisi

PhotobucketBerkayuh basikal aktiviti rutin setiap hari sama ada pagi atau petang


PhotobucketIni tolak basikal bukan kayuh basikal," Tak tau istilah kayuh ke Bro?"



Sesekali main paintball (rec.ball) didalam hutan.
PhotobucketPaintball Team,Gambar hiasan


Photobucket Dengan perang paintball cukup untuk mencetuskan Adrenalin dan teringat masa zaman muda-muda dulu berperang betul-betul punya.


Sesekali aku ikut aktiviti 4x4 dan berkhemah dalam hutan juga bersama rakan-rakan yang punya hobi dan minat yang sama...

4x4Kereta Power


khemah dlm hutanRilek....tapi yang duduk tu bukan aku dan pakaian yang tersidai tu pun bukan gua punya ye...nak tunjukkan khemah tu je...


Tapi macam mana pun sesekali aku akan terlibat juga dengan aktiviti diving riadah atau diving amal bersama rakan-rakan dari NGO yang terlibat dalam dalam kerja-kerja pemuliharaan alam seperti `CORAL MALAYSIA' yang menumpukan kepada aktiviti pemuliharaan batu karang dan hidupan laut di Malaysia.

Photobucket
suka sangatlah tu duk dalam air...

Photobucket
Buat apa pulak tu....tak habis-habis dengan aktiviti menyelam...

Itulah sebahagian dari aktiviti-aktiviti dan urusan-urusan dunia yang aku nikmati.Manakala urusan-urusan akhirat tak perlulahlah aku ceritakan kerana itu biarlah menjadi rahsiaku kerana itu urusan aku dengan ALLAH SWT.

Pendek kata aku benar-benar menikmati hidup ini dan gembira dengan kehidupan ku.

PhotobucketBuatlah apa sahaja perkara baik yang anda suka dalm hidup ini dan nikmati kehidupan yang baik dalam dalam hayat ini kerana hidup ini amat singkat .


PEACE BRADER PEACE.......

Harap Maaf buat pertama kalinya blog ini tidak dapat diupdate buat sementara waktu atas sebab-sebab teknikal yg tidak dapat dielakkan,kesulitan dan penantian amat dikesali....

Photobucket

Time


Get your own Digital Clock

Followers

Aku..

(Sesungguhnya masa depan kita atau org lain tidak kita ketahui melainkan semuanya adalah didalam pengetahuan ALLAH SWT jua. ) Ini adalah sebuah kisah atau cerita-cerita yang membosankan mengenai kehidupanku sebagai seorang penyelam komersial dalam industri Minyak & Gas.Kepada yang pertama kali masuk blog ni eloklah baca dari entri pertama baru bole faham blog ini sbnrnya...sama mcm kita tgk movie kalau tiba2 je dah kat tgh2 mesti tak faham. kemudian kita terus andaikan yang citer tu tak best.....Anggaplah Tuan/Puan sedang membaca sebuah novel realiti.walau bagaimanapun aku ucapkan terima kasih kerana Tuan/Puan sudi melayan blog `Cap Ayam' aku ni.Hidup sebagai pelaut seperti aku bersesuaian benar dengan ayat dari surah dibawah.

Dialah yang menundukan lautan (sehingga boleh dilayari dipermukaannya atau diselami didasarnya) Supaya kamu dapat makan daripadanya daging yang lembut dan dapat pula mengeluarkan daripadanya perhiasan untuk kamu memakainya.Engkau melihat pula kapal-kapal belayar padanya dan supaya kamu dapat mencari rezeki daripada limpah kurnianya mudah-mudahan kamu bersyukur.

AL NAHL ayat 14.

Cari di Facebook (FB)
ronin newg



ok peace....
( Untuk stori bergambar sila layari melalui engine carian mozila firefox atau google chrome,kerana entah dimana silapnya internet explorer hanya menyiarkan stori tanpa gambar )

Sila Ikuti Kisah Ini Melalui Panduan Bacaan



















Radio Online

Radio Online
Klasik Nasional FM

Panduan Bacaan

Top Commentators

Get this widget here