Dunia Commercial Diver



24 okt 2010
Segala Puji bagi ALLAH SWT yang memurahkan rezekiku dan memudahkan segala urusanku serta memakbulkan doaku.
Berkat doa,usaha,ikhtiar dan tawakal kepada ALLAH SWT akhirnya aku sekeluarga berpindah kerumah sendiri yang lebih selesa yang dibeli dengan duit gaji diving dengan titik peluh dan kerja keras sendiri dan semestinya dengan izin dari ALLAH SWT juga.

Photobucket
Dari rumah lama tempat menumpang berteduh.....(sekadar gmbr hiasan dan simbolik)
PhotobucketKini berpindah kerumah baru yang lebih selesa......(sekadar gambar hiasan dan simbolik)

Apa yang penting selepas ini jika aku kelaut lagi anak-anak dan isteriku akan berasa selesa dirumah sendiri setelah sekian lama hidup menumpang iaitu 4 tahun menumpang rumah sewa dan 15 tahun menumpang quarters kerajaan di Kelumpuk Teratai Polis Jln 5/56 Au 3 Keramat 54200 K.Lumpur.(Banyak sungguh kenangan semasa tinggal disana).

pemandangan dr blok terataiPemandangan dari beranda rumah ku di Blok Teratai (Polis) jelas kelihatan Banjaran Titiwangsa dimana ada masanya Puncak Genting Highland akan kelihatan jelas ketika cuaca terang tidak berkabus


3 orang anak lelaki ku semuanya pernah dibesarkan quarters Polis itu.Tinggal di dalam kelumpuk kejiranan keluarga Polis sebenarnya sangat menyeronokan dengan berbagai kisah kehidupan.Walaupun sudah berpindah kerumah baru tetapi anak-anakku masih lagi dalam proses menyesuaikan diri dengan kehidupan dikejiranan baru kami.
kawasan rumah sewaPersekitaran rumah sewa ku sebelum berpindah kerumah sendiri.


Kalau dulu kami tinggal betul-betul dipusat Bandar Kuala Lumpur tetapi sekarang sudah agak jauh sedikit dari Kuala Lumpur.Lebih tenang,lebih sunyi dan lebih privasi malah mereka lebih tenang,lebih sunyi dan lebih privasi lagi dari aku ketika aku bekerja dibawah air......

Tidak ada yang lebih mengembirakan dan membahagiakan seorang lelaki bernama suami dan ayah selain melihat isteri dan anak-anaknya gembira dan bahagia..... Dan lelaki itu semestinya seorang yang budiman berwajah macho dan garang tetapi berhati legend....(dlm hati ada Taman...) Aahh biarlah orang nak cakap apa kan..janji hati puas....

7 comments:

blackwater sis said... June 11, 2011 at 9:02 AM  

Alhamdulillah..... syukran.. dan tahniah!!

Syukur & congrats...

mmm... hati ada taman.. tue taman botani ke?? :-D ahakss...

jgn lupe jemput ke opn hse nnt kay.

T.Kasih Sis...Hikmah berpindah rumah baru kite semakin dekat kan....

Elynal-Taman ape ek haa Taman Ekstrem...(Extreme park) he he he
InsyaAllah...kalau beraya didarat bolehla datang rumah nnt...

tahniah spy... semuga hidup lebih diberkati allah amin.....

salam .... tahniah semuga hidup lebih diberkati allah amin...

comelnya "rumah lama" hahahahaha

Azie-T.Kasih....InsyaAllah semoga diberkati..
Stella-Rumah lama mmg comel he he..Tapi sbnrnya tinggal di Quarters tu mmg menyeronokan sgt....serba serbi disiplin & muafakat,sampai `mesyuarat tingkap' pun muafakat he he...

Time


Get your own Digital Clock

Followers

Aku..

(Sesungguhnya masa depan kita atau org lain tidak kita ketahui melainkan semuanya adalah didalam pengetahuan ALLAH SWT jua. ) Ini adalah sebuah kisah atau cerita-cerita yang membosankan mengenai kehidupanku sebagai seorang penyelam komersial dalam industri Minyak & Gas.Kepada yang pertama kali masuk blog ni eloklah baca dari entri pertama baru bole faham blog ini sbnrnya...sama mcm kita tgk movie kalau tiba2 je dah kat tgh2 mesti tak faham. kemudian kita terus andaikan yang citer tu tak best.....Anggaplah Tuan/Puan sedang membaca sebuah novel realiti.walau bagaimanapun aku ucapkan terima kasih kerana Tuan/Puan sudi melayan blog `Cap Ayam' aku ni.Hidup sebagai pelaut seperti aku bersesuaian benar dengan ayat dari surah dibawah.

Dialah yang menundukan lautan (sehingga boleh dilayari dipermukaannya atau diselami didasarnya) Supaya kamu dapat makan daripadanya daging yang lembut dan dapat pula mengeluarkan daripadanya perhiasan untuk kamu memakainya.Engkau melihat pula kapal-kapal belayar padanya dan supaya kamu dapat mencari rezeki daripada limpah kurnianya mudah-mudahan kamu bersyukur.

AL NAHL ayat 14.

Cari di Facebook (FB)
ronin newg



ok peace....
( Untuk stori bergambar sila layari melalui engine carian mozila firefox atau google chrome,kerana entah dimana silapnya internet explorer hanya menyiarkan stori tanpa gambar )

Sila Ikuti Kisah Ini Melalui Panduan Bacaan



















Radio Online

Radio Online
Klasik Nasional FM

Panduan Bacaan

Top Commentators

Get this widget here